12-14 mei - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Evie Roebroek - WaarBenJij.nu 12-14 mei - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Evie Roebroek - WaarBenJij.nu

12-14 mei

Blijf op de hoogte en volg Evie

15 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

Het is vandaag ongeveer 22 graden en iedereen is constant aan het klagen over het weer (het miezert namelijk ook een beetje) en eerlijk gezegd geef ik ze wel gelijk, wat een rotweer! Haha grapje, ik ben hartstikke blij dat ik afgelopen weken zo´n mooi weer heb gehad en ik kan ook wel tegen een beetje regen.

Zondagochtend heb ik een beetje uitgeslapen en toen ben ik daarna met Maca naar een vriendin gelopen (want alles gaat hier met de auto of te voet) om een dvd op te halen. Gelukkig was het dertig graden ofzo, dus ik vond het niet zo heel erg om lekker door het zonnetje te lopen. Rond een uur of twee kwam Pilar, dezelfde vriendin die mee was om mij van het vliegveld te halen en toen ook was blijven slapen. Bij sommige vriendinnen van Maca voel ik me een beetje genegeerd, meestal omdat ze amper Engels kunnen praten, maar bij Pilar heb ik dat helemaal niet. We hebben eerst een tijdje die dvd bekeken en wat gekletst en daarna zijn we in de zon gaan liggen. Het was best grappig hoe Pilar en Maca dan zeggen dat ze zo wit zijn, terwijl ik veeeeel witter ben en stiekem best trots ben op mijn tan. Na een tijdje ben ik toch maar in de schaduw gaan zitten en wat in mijn boek gaan lezen. Die middag/avond heb ik nog heel veel lol met Pilar en Maca gehad. Op een gegeven moment zijn we naar buiten gegaan om foto´s te maken en die twee wilden echt 300 foto´s van zichzelf en met elkaar en met mij. Uiteindelijk zijn er wel een paar hele leuke foto´s uitgekomen.
Maandag was Maca jarig, maar daar hebben we ´s ochtends niet heel veel aan gedaan. ´s Ochtends is iedereen altijd een beetje in zijn eigen wereldje hier, en die stilte bevalt me eigenlijk wel want dan kan je nog even rustig wakker worden. Een nadeel is dat ik dan vaak nog half slapend op school aan kom, en dat was ook nu weer het geval. Maandag had ik het eerste uur gym, en we gingen frisbeeën; echt mijn grote hobby maar niet heus. Toch hebben we bijna alles gewonnen, en eerlijk gezegd is frisbee in de zon met allemaal mensen die kleiner zijn toch wel wat leuker dan firsbee in de regen met allemaal jongens die je om gaan beuken als ze de frisbee proberen te vangen ;) De schooldag was verder niet zo heel speciaal, ik merk dat ik hier ook een beetje in een sleur begin te raken. Ik ben wel een groot gedeelte van de tijd hard aan mijn profielwerkstuk aan het werken en het andere gedeelte volg ik lessen, maar alles wat ik eerst heel vreemd vond begint nu normaal te worden. Na school zijn we (alweer) naar de Burger King gegaan, nu voor Macas verjaardag, samen met Pilar. Daarna zijn we naar Pilars huis gegaan, en daar hebben we gewoon een beetje gekletst en gezellig gedaan, maar het was wel echt heel leuk. Daarna moest ik snel naar huis om mijn zwemspullen te pakken en weer door naar zwemmen. We gingen lopen, dus ik had mijn warming-up al gehad. Deze zwemtraining was toch even een beetje zwaarder dan de vorige trainingen. Dat had te maken met het feit dat ik eerst een half uur krachttraining had en toen nog 2 uur zwemtraining. Daarnaast heb ik het ook voor elkaar gekregen om keelpijn te krijgen terwijl het buiten 30 graden is. Toen ik ook nog last kreeg van mijn bovenarmspier (geen idee of het biceps, triceps of iets anders was) ben ik maar even rustig aan gaan zwemmen. Het duurde even voordat ik aan mijn trainer had uitgelegd dat het toch niet zo´n goed plan was als ik nu door bleef sprinten, maar uiteindelijk was hij het met me eens. Na mijn training heb ik nog even wat gegeten en ben ik gaan slapen.
Dinsdag was precies de middelste dag van mijn verblijf hier, en dat betekent dat ik over 2 weekjes alweer in Nederland ben. Overdag had ik gewoon school, en heb ik een aantal dingen met José geregeld etc. Na school ging ik met Fina (een vriendin van Maca) mee. Ik had tegen Sara (Amerikaanse moeder) gezegd dat ik het soms een beetje vervelend als iedereen kei snel Spaans ging praten en ik het dan helemaal niet meer kon volgen, en toen zei zij: dan moet je echt een keer met Fina afspreken. Zo gezegd, zo gedaan en Sara had helemaal gelijk. Ik heb echt een super leuke dag gehad. Na school ben ik daar eerst gaan eten, en die hoewel die vader 3 woorden Engels kon heb ik toch best veel met hem gepraat, en hij was ook echt heel aardig. Daarna hebben we ons een beetje opgetut en zijn we de straat opgegaan, op zoek naar andere vrienden. (Ja, ik weet dat het een beetje sjabbetig klinkt, maar dat is nu eenmaal wat ze hier allemaal de hele dag doen dus doe ik vrolijk mee). Op een gegeven moment vonden we een groep vriendinnen van Fina waar ik ook een aantal meiden van kende. Die waren op weg om inkopen te doen want ze gingen bij Maria (Amerikaanse meisje) barbequen. Wij zijn met hun meegegaan, en eerst hebben we met z´n allen nog een tijdje door het stadje gelopen en hebben ze mij allemaal dingen en pleintjes etc. laten zien. Een aantal meiden spraken voor Spaanse standaarden heel goed Engels, en met hun heb ik dan ook veel gepraat. Ik voelde me ook meteen welkom in deze groep en dat wilden die meiden ook echt. Na het inkopen zou ik eigenlijk naar huis gaan, maar toen zei Maria dat ik best met hun mee kon gaan om te barbequen. Toen heb ik met Maca afgesproken dat haar moeder ons (Maca was namelijk bij een andere vriendin in de buurt) om half 11 op zou halen. Ik heb echt een van de leukste avonden hier gehad gisteren, en vond het dan ook heel jammer toen ik werd opgehaald. Eenmaal thuis heb ik nog een film gekeken, maar die snapte ik niet echt dus ben ik maar richting bed gegaan. Vandaag hebben we vrij vanwege een of ander plattelandsfeest waardoor er allemaal mensen met paard en wagen over de weg rijden en wij niet naar school kunnen. Ik snap het nog niet helemaal, maar dat vind ik ook niet zo heel erg want het belangrijkste is dat ik vrij heb. Ik ga dadelijk met Tessa (de Amerikaanse stagaire die ik een week geleden geïnterviewd heb) naar Sevilla omdat Macarena veel moet leren vandaag en zij had toen aangeboden om mij Sevilla te laten zien. Zoals ik al zei is het niet zo´n goed weer, maar gelukkig ben ik niet van suiker.
Liefs, Evie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evie

School at Sea!

Actief sinds 25 Sept. 2011
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 49937

Voorgaande reizen:

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Sevilla

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at Sea

Landen bezocht: