8-11 mei - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Evie Roebroek - WaarBenJij.nu 8-11 mei - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Evie Roebroek - WaarBenJij.nu

8-11 mei

Blijf op de hoogte en volg Evie

12 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

Sorry dat mijn blogje even op zich heeft laten wachten, maar er is niet zo heel veel gebeurd afgelopen dagen dus had het ook niet zoveel zin om een blogje te maken.
Woensdag heb ik een aantal lessen gevolgd en een aantal andere uren aan mijn profielwerkstuk gewerkt. Tijdens een van die uren heb ik een soort stagaire geïnterviewd. Zij komt uit de VS en is hier nu voor de tweede keer een half jaar om de leraren in de Engels les te assisteren en de leerlingen te helpen met hun communicatieve vaardigheden in het Engels. Omdat zij dus een beetje buiten de school staat leek het me heel interessant om eens met haar te praten, en dat bleek het ook te zijn. Ze is ongeveer 23 jaar denk ik, en het klikte meteen tussen ons. Uiteindelijk hebben we bijna 1,5 uur over onze eigen ervaringen met uitwisselingen en reizen naar het buitenland over het algemeen gepraat. Ik heb er best veel aan gehad voor mijn profielwerkstuk, maar het was ook gewoon heel gezellig en ik denk dat ik nog vaak met haar zal praten. Even later kwam José naar me toe met de mededeling dat hij allemaal positieve verhalen over mij hoorde. Dat vond ik heel leuk om te horen en ik heb hem ook verteld dat ik het erg waardeer dat iedereen hier zo voor mij klaar staat. Als laatste uur had ik gym en de klas had een andere leraar dan normaal. Die man heeft dus een uur lang Spaans tegen mij gepraat, en niet door gehad dat ik helemaal niet Spaans was, tot groot vermaak van de hele klas. Volgensmij heeft hij het nog steeds niet door trouwens. Na school ben ik weer met die Amerikaanse vriendin van Maca (Maria) en Maca gaan eten, maar dit keer bij de Burger King. Na het eten zijn we naar Maria´s huis gegaan waar Maca om half 5 ofzo Engels les had van Sara (de moeder van Maria). Ondertussen heb ik geschaakt met dat broertje, Pablo, die al de hele dag aan het zeuren was tegen Sara of ik alsjeblieft met hem wou gaan schaken. Op een gegeven moment kwam Maca me halen, want Sara wilde dat ze mij tijdens hun Engels les gingen interviewen. Het waren een stuk of 12 kinderen van een jaar of 13, en een aantal kende ik al via zwemmen of omdat het vriendinnen van Maca waren. Sara had besloten dat ze als huiswerk een opstel over mij moesten gaan schrijven, dus iedereen moest een aantal vragen stellen. Dat vond iedereen leuk, en het was heel gezellig. Daarna heb ik nog een tijdje daar rondgehangen en rond 6 uur heeft Ana me opgehaald want om half 8 had ik zwemtraining. Die duurde tot 10, en was niet zo uitputtend als de eerste keer, maar dat lag er misschien ook aan dat er geen landtraining was. De volgende morgen moest ik weer om kwart over 7 op, en toen ik beneden kwam kreeg ik van die vader een; buenos dias hija terug, wat goedemorgen dochter betekent. Ze zeggen hier ook tegen familieleden of kinderen van goede vrienden hijo en hija, maar ik vond het toch wel heel leuk. Op school heb ik weer wat lessen gevolgd en een aantal uren aan mijn pws gewerkt, en muziek is hier op school toch wel mijn favoriete vak. Na school heb ik met iedereen geskyped, alles bij elkaar toch wel 3 uur ofzo en verder niet zo heel veel meer gedaan, het was een beetje een bijkomdag. ´s Avonds aan het eten had ik een hele discussie met Rafa (in het Spaans!) over of Karel de Grote en Karel de Vijfde wel of niet uit Spanje kwamen en Nederland overheerst hadden etc. Na het eten ben ik het op gaan zoeken op wikipedia en ik had toevallig gelijk, dus ik met die laptop naar beneden om aan die vader te laten zien dat ik gelijk had. Uiteindelijk bleken we allebei een beetje gelijk te hebben, maar het was in ieder geval wel leuk.
Vrijdag tijdens de muziekles ben ik eindelijk te weten gekomen wat het verschil tussen een majeur en een mineur akkoord is. Dat was zoiets wat ik me altijd afvroeg als ik het zag, maar niet genoeg om het dan ook echt op te gaan zoeken. Tijdens het laatste uur was ik eigenlijk aan mijn profielwerkstuk aan het werken toen José opeens binnenkwam met de vraag of ik even met hem mee kon komen. Het bleek dat hij nu een brugklas had en hij moest 10 minuten eerder weg. Nu had hij wel een vervanger geregeld maar omdat het een Engels les was wou hij graag dat ik een presentatie in het Engels ging geven. Hij had me dit al eerder gevraagd en ik had al een kleine presentatie over school at sea gemaakt. Een half uur voor het einde van de les werd ik al gevraagd om te komen, en toen heb ik dus die presentatie gehouden. Hij was een beetje geïmproviseerd maar de kinderen vonden het heel leuk om te horen en konden me ook nog best goed volgen, en stelden veel vragen. Na school ben ik weer naar Sara´s huis gegaan, om daar met Maca en Maria te eten. School eindigt om kwart voor 3, en ik had om 4 uur al zwemtraining. Na het eten werd ik dus bijna meteen door Lidia opgehaald en toen zijn we samen naar het zwembad gegaan. Iets meer dan 2 uur later was mijn training afgelopen en toen ben ik met Lidia meegegaan naar haar huis. Daar hebben we even wat kleins gegeven en toen zijn we de straat opgegaan met nog een andere vriendin, Arancha. We hebben ongeveer 2 uurtjes rondgelopen en ze hebben me allemaal dingen in Tomares laten zien. Daarna zijn we naar Lidia gegaan en daar hebben we nog even het begin van een film gezien. Om half 10 ofzo ben ik naar huis gegaan en daar heb ik niet zo heel veel meer gedaan. Zaterdagochtend heb ik een beetje uitgeslapen, en ´s middags ben ik met Rafa naar de supermarkt gegaan. Dat was echt ontzettend leuk. We zijn naar drie verschillende supermarkten geweest en hij liep echt van de ene hoek naar de andere en toen naar een derde, om vervolgens weer terug te gaan naar die eerste. Hij pakte vanalles vast, keek ernaar, zette het terug en stopte het uiteindelijk toch in ons winkelwagentje. Ik was trouwens dat winkelwagentje aan het besturen, en Rafa hield het steeds vast. Toen ik tegen hem zei dat ik dat zelf ook best kon liet hij hem los, en 10 seconden later pakte hij hem toch weer vast. Hij liep ook af en toe opeens weg, en dan vergat hij dat ik hem ook nog achterna moest komen en niet overal door kwam met mijn karretje en dan was ik hem dus weer kwijt. Ik denk dat jullie wel doorhebben dat ik heel veel lol heb gehad tijdens het boodschappen doen. Rond een uur of 6 zijn we naar een winkelcentrum hier 5 minuutjes rijden vandaan geweest. Maca en haar vriendin hebben een heel andere stijl dan ik dus we hebben eerst een tijdje samen gewinkeld en het laatste uurtje zijn we opgesplitst. Als ik een onbeperkt budget had gehad had ik echt superveel gekocht, want er waren echt veel leuke winkels daar, maar jammer genoeg heb ik dat niet dus heb ik me moeten beperken tot een topje, een blousje en een spijkerjack. Later op de avond hebben we nog wat tv gekeken en gekletst enzo.
Ik ben ontzettend moe dus ik ga nu niet meer opschrijven wat er vandaag gebeurd is, dat is trouwens ook niet zo heel speciaal, en anders wordt dit ook weer zo´n mega lang blogje.
Ik zal proberen om dinsdag weer even tijd te maken om wat te schrijven, maar ik kan niks beloven!
- Evie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evie

School at Sea!

Actief sinds 25 Sept. 2011
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 49970

Voorgaande reizen:

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Sevilla

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at Sea

Landen bezocht: