De aankomst en mijn eerste dagje - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Evie Roebroek - WaarBenJij.nu De aankomst en mijn eerste dagje - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Evie Roebroek - WaarBenJij.nu

De aankomst en mijn eerste dagje

Blijf op de hoogte en volg Evie

01 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

Gisteravond ben ik naar Sevilla gevlogen. Het was de eerste keer dat ik alleen vloog, maar alles ging goed. Nadat ik afscheid had genomen van mijn ouders en broertje en door alle beveiligingspoortjes heen was mocht ik eindelijk het vliegtuig in. Tijdens de reis heb ik veel gelezen en een beetje met mensen om me heen gepraat. Ik zat naast een heel leuk ouder echtpaar, en zij gingen me allemaal dingen vragen en vertellen waar ik echt naar toe moest gaan, heel leuk! Door een heel groot wonder was mijn vlucht bijna een half uur te vroeg, maar toen ik daar achter kwam was ik wel even bang dat mijn gastgezin nog niet op het vliegveld stond. Gelukkig hadden zij gehoord dat de vlucht eerder was en stonden ze me al op te wachten. Het was eerst een beetje ongemakkelijk, want ik kreeg van hun kussen op de wang. Nu ging ik er natuurlijk van uit dat dat er drie zouden zijn omdat ik niet anders gewend was, maar hier is het dus normaal om twee kussen te geven, op iedere wang één. De beste vriendin van het meisje waar ik bij op de kamer slaap was er ook, en dat brak het ijs wel een beetje. Gelukkig zijn ze allebei heel spontaan en wilden ze alles van me weten (ze zijn 13 en 14). Macarenas ouders spreken geen Engels, en dat is misschien een beetje onhandig met communiceren maar ik vind het eigenlijk wel leuk want zo leer ik veel sneller en beter Spaans. Ze vroegen meteen of ik al had gegeten en of ik honger had of wat wilde drinken etc. Eenmaal bij hun huis aangekomen kreeg ik dan ook meteen twee tosti´s toegeschoven en ik heb gisteravond ontzettend gelachen met de twee meisjes, de vriendin van Macarena bleef ook slapen. Een van de dingen waar ze me nog steeds mee plagen is dat ik het woord voor oplader na probeerde te zeggen maar het zo uitsprak dat ik poepen zei. Het was ongeveer twee uur toen we eindelijk gingen slapen, en rond 8 uur werd ik alweer wakker. We zijn toen nog even in bed blijven liggen, en daarna toch maar gaan ontbijten. Ik kreeg toast voor ontbijt, en haar moeder zette er alleen boter bij. Nu hou ik niet zo van boter, en eet ik meestal kaas ofzo op toast dus daar kwam het eerste misverstand al. Dit probleem werd met veel gelach opgelost, en daarna zijn we naar Sevilla gegaan. Vandaag is namelijk een vrije dag in Spanje, vanaf morgen moet ik gewoon naar school. Vandaag hebben we dus de hele dag door Sevilla gelopen en Macarena, haar vriendin en haar moeder hebben me de stad en een aantal leuke pleintjes laten zien. Ik heb mijn Spaans al behoorlijk verbeterd door met haar moeder te praten, maar het is nog steeds bar slecht jammer genoeg. We hebben gelunched aan de rivier en zijn rond 4 uur terug naar huis gegaan. Nu ben ik dus weer bij Macarena thuis en ik denk dat we vanavond gewoon hier blijven en ik ga proberen om met de rest van de familie in het Spaans te praten, so wish me luck!

  • 01 Mei 2013 - 19:39

    Joost Roebroek:

    Hoi Evie, super dat je al zo snel een verslagje op het blog zet. Duik maar helemaal onder in de spaanse cultuur! Liefs pap

  • 01 Mei 2013 - 22:00

    Je Peettante:

    Hoi Evie,
    Ik ben helemaal vergeten om je een goede reis te wensen, maar ook zonder die wensen is het goed gegaan, gelukkig maar. Het klinkt al gezellig met die Spaanse meiden en meteen een dagje vrij. Vier weken zijn zo voorbij, dus gewoon laat gaan slapen, vroeg opstaan en volop genieten! X Mirjam

  • 02 Mei 2013 - 17:32

    Tineke Canton:

    Heel veel plezier daarginds! Sjiek dat je dit kunt meemaken. Geniet ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evie

School at Sea!

Actief sinds 25 Sept. 2011
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 49942

Voorgaande reizen:

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Sevilla

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at Sea

Landen bezocht: