eerste verslag - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Evie Roebroek - WaarBenJij.nu eerste verslag - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Evie Roebroek - WaarBenJij.nu

eerste verslag

Door: evieroebroek

Blijf op de hoogte en volg Evie

25 September 2011 | Nederland, Roermond

Hoi,
Dit is mijn allereerste reisverslag.
En hoewel ik nog niet weg ben, ben ik toch al heel erg veel met mijn reis bezig.
Ik zal eerst even uitleggen wat ik ga doen en hoe ik erop gekomen ben:
Halverwege de vakantie las mijn vader een artikel in de krant over een half jaar durende zeilreis voor 4VWO leerlingen. Nadat hij het aan mij en mijn moeder heeft laten lezen, hebben wij een informatiepakket besteld, en ongeveer anderhalve week later een aanmeldformulier ingevuld. Op basis van mijn motivatie, cijferlijst en nog wat andere dingen werd ik uitgenodigd voor het selectieweekend.
Daar heb ik de mensen leren kennen die mee willen op de boot, en de meeste daarvan gaan ook echt mee.
Nou weet je eigenlijk nog steeds niet wat ik echt ga doen.
Ik ga een half jaar op een tall-ship naar de Caraïben zeilen en terug. Ondertussen heb ik de ene dag les, en de andere dag ben ik zelf bemanning en leer ik een schip zeilen.
We varen naar de Canarische eilanden, Dominica en Martinique, de Nederlandse Antillen, Panama, Cuba, Bermuda en de Azoren. We gaan op al deze (ei)landen speciale dingen doen.
Zo hebben we een uitwisseling met een Spaanse school op Tenerife en beklimmen we de Tide. Op Dominica doen we onderzoek naar de Boiling Lakes, maar gaan we ook 2 dagen overnachten bij de Rastarafi's in het regenwoud. Dan gaan we naar de Antillen, waar we onder andere kerstmis vieren. Daarna zeilen we door naar Panama, waar we drie weken het oerwoud ingaan, waarvan we 2 weken bij de Indianen overnachten. Op Cuba, de volgende stop, verblijven we bij gastgezinnen. Dan gaan we naar Bermuda waar we een economisch project doen. Na drie weken varen komen we bij onze laatste stop, de Azoren. Daarna varen we terug naar huis.

Dit is een heel globale omschrijving van mijn reis, en er kunnen nog een aantal aanpassingen komen.
Via deze site wil ik iedereen die het leuk vindt om te weten wat ik doe, op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden!
groetjes, Evie

  • 25 September 2011 - 17:49

    Eveline:

    Wauwwww Evie! Wat ontzettend gaaf dat je dit gaat doen! Ik ga je zeker volgen via deze weblog. Succes met de voorbereidingen!
    Groetjes vanuit Houten..

  • 25 September 2011 - 19:57

    Qun:

    Zal je het overleven ? :P ik zal het proberen te volgen alvast suc6

  • 26 September 2011 - 19:36

    Annemieke:

    Super leuk!!!! Super avontuurlijk! :D Veel plezier!!

  • 28 September 2011 - 20:30

    Patrick!:

    Bah!
    Je vergist je...jij heet vanaf de herfstvakantie Patrick en ik Evie!

  • 01 Oktober 2011 - 08:23

    Evi Roebroek:

    Hoi Evie!

    Je kent mij waarschijnlijk niet, ik ben een achternichtje van jou (dochter van Peter Roebroek, een neef van jouw vader). We zagen vanochtend in de krant staan dat je deze reis gaat maken en toen ben ik even op internet gaan zoeken en kwam ik hier uit. Wat ontzettend tof dat je dit avontuur aandurft, ik wens je heel veel succes, en ik ga zeker deze blog in de gaten houden !

    Liefs, Evi

  • 23 Oktober 2011 - 17:26

    Lauren:

    Echt heel veel plezier, ik ga je echt missen hoor, dat gek doen met jou.

  • 26 Oktober 2011 - 16:09

    Berthy:

    Hoi Evie. Morgen een fijne verjaardag gewenst en een hele fijne reis.

  • 30 Oktober 2011 - 20:53

    Willem:

    Heej,

    Veel plezier en geniet van de hele reis. Lijkt me echt fantastisch.

    Xx Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evie

School at Sea!

Actief sinds 25 Sept. 2011
Verslag gelezen: 3383
Totaal aantal bezoekers 49971

Voorgaande reizen:

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Sevilla

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at Sea

Landen bezocht: